Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου 2014

Τα θέλω του Αντ. Πανούτσου από ένα δήμαρχο


Tι θέλω από έναν δήμαρχο
Αντώνης Πανούτσος
Τα πολιτικά «πιστεύω» του δημάρχου μου με απασχολούν όσο τα θρησκευτικά του ηλεκτρολόγου μου. Με ενδιαφέρει να διατηρεί την πόλη καθαρή, να συντηρεί τα πάρκα και τους αθλητικούς χώρους και να μην κάνει πολιτιστικές εκδηλώσεις.
Πολιτιστικές εκδηλώσεις για τους δήμους σημαίνει ένα μπουλούκι ηθοποιών που παίζουν κάτι «κλασικό», που αν το ανεβάζανε σε κανονικό θέατρο θα φεύγανε και οι ταξιθέτες, ή κάποιος έντεχνος που παίρνει τα διπλά και κάνει το μισό πρόγραμμα από αυτό που θα έκανε στον «Σταυρό του Νότου». Υπάρχει βέβαια η άποψη ότι είναι δωρεάν παράσταση για τους δημότες αλλά από τη στιγμή που πληρώνεται από τέλη δεν είναι καθόλου δωρεάν.
Από εκεί και πέρα υπάρχουν πράγματα που είναι γελοία αλλά όχι και επικίνδυνα. Στη δεκαετία του ’80, για παράδειγμα, οι «προοδευτικοί» δήμαρχοι ανακήρυσσαν τον δήμο τους «αποπυρηνικοποιημένη ζώνη». Τι σήμαινε αυτό κανένας δεν κατάλαβε ακριβώς. Μάλλον σήμαινε ότι ποτέ δεν θα δέχονταν στον δήμο τους να εγκατασταθούν πυρηνικά όπλα. Πράγμα που έκανε ενδιαφέρουσα μια σοβιετική πυρηνική επίθεση: «Ιγκόρ, πρέπει να ρίξουμε τους πυραύλους στη βάση των Αμερικάνων στο Ελληνικό. Αλλά πρόσεχε, αν ξεφύγει κανένας, να πέσει στη Γλυφάδα που ο δήμαρχος είναι δεξιός και όχι στον Δήμο Υμηττού που ο Λεντάκης τον έχει αποπυρηνικοποιημένο». 
Επίσης, ποτέ δεν σκέφτηκα την ηλικία του δημάρχου. Εκτός αν σκοπεύει να φοράει κοντά παντελόνια, οπότε η κυτταρίτιδα παίζει ρόλο - κατά τα άλλα, με αφήνει παγερά αδιάφορο. Εάν ο δήμαρχος δεν σκοπεύει να περάσει στα δημοτικά τέλη την αμοιβή της Βουλγάρας που τον φροντίζει, η ηλικία του είναι δικό του θέμα. Ιδιαίτερα αν αυτή δεν προστατεύει από τις κοινοτυπίες ή τους παραλογισμούς. 
Ο Γαβριήλ Σακελλαρίδης μπορεί να είναι 34 χρόνων αλλά το να μπλέκει το αίτιο με το αιτιατό είναι χαρακτηριστικό εκείνων σε μεγαλύτερη ηλικία. Η δήλωσή του στον ΣΚΑΪ και στους Λυριτζή - Οικονόμου, «ένα μεγάλο κομμάτι της Αστυνομίας παραμένει δεσμευμένο μέσα στο κέντρο της Αθήνας, ειδικά στην ευρύτερη περιοχή των Εξαρχείων, με έναν τρόπο που και σε οπτικό επίπεδο να δημιουργεί άσχημο συναίσθημα στους κατοίκους ως αστυνομοκρατούμενη πόλη», δημιουργεί μια αξιοπρόσεκτη λογική σειρά: ότι μια μέρα της ήρθε της Αστυνομίας να πάει στα Εξάρχεια και μετά οι κουκουλοφόροι σκεφτήκανε ότι, αφού εκεί είναι η Αστυνομία, πρέπει να πάνε και οι ίδιοι. 
Προφανώς η εικόνα μιας περιοχής που είναι τίγκα στην Αστυνομία δεν είναι η καλή, αλλά και εκείνη μιας περιοχής στην κεντρική πλατεία της οποίας ανάβουν φωτιές, στα στενά ρίχνουν πρέζα και στη Στουρνάρη οι μαύροι πουλάνε τα λαθραία τσιγάρα δεν είναι καλύτερη. Είμαι βέβαιος ότι η θέση του υποψήφιου δημάρχου για police free Εξάρχεια θα εκτιμηθεί από ένα κομμάτι των κατοίκων της περιοχής. Εάν όμως δεν υπάρχει πλάνο να εκχωρηθούν τομείς του υπουργείου Δημόσιας Τάξης στον δήμαρχο Αθηναίων δεν είναι παρά ακόμα μία πρωτοτυπία του θεσμού που μας χάρισε τις αποπυρηνικοποιημένες ζώνες των έξι τετραγωνικών χιλιομέτρων.
Οι Εβραίοι
Μεγάλωσα ακούγοντας ότι οι Εβραίοι πριν από το Πάσχα βρίσκουν παιδιά, τα βάζουν σε ένα βαρέλι με καρφιά και αφού τα τσουλάνε στους δρόμους μετά πίνουν το αίμα τους. Η ιστορία δεν εξηγούσε πόσο ύποπτος θα μοιάζει κάποιος που φοράει ένα στρογγυλό μαύρο καπέλο, έχει μπούκλες και κουτρουβαλάει ένα βαρέλι στην Καλλίπολη του Πειραιά το ’50.
 Ο Καρυπίδης
Μοιάζει όμως πιο πιστευτή από την αποκάλυψη του υποψήφιου περιφερειάρχη του ΣΥΡΙΖΑ Θοδωρή Καρυπίδη ότι ο Σαμαράς αποφάσισε να βγάλει τη δημόσια τηλεόραση ΝΕΡΙΤ επειδή έτσι είναι όνομα μικρού κοριτσιού στα εβραϊκά και βγαίνει από τα κεράκια της λυχνίας στη γιορτή της Χανάκα. Πιθανόν του είπαν: «Γιατί δεν τη βγάζεις Νέριτ που είναι το όνομα της μικρής του αρχιραβίνου και την υπεραγαπάει;». Πιθανόν να μη χρειάστηκε να του πουν τίποτα. Γιατί και το «Σαμαράς» ακούγεται ύποπτο. Σαμ από το Σαμουήλ και Αρας από τη φυλή των Εβραίων που είναι επιφορτισμένη με την καταστροφή του ελληνισμού.