Σάββατο 15 Δεκεμβρίου 2012

Ένα ενδιαφέρον άρθρο των The New York Times ότι οι εταιρείες παιχνιδιών στοχεύουν στους μπαμπάδες


Οι μπαμπάδες επιλέγουν το είδος του παιχνιδιού
Οι εταιρείες πλέον στοχεύουν στους άντρες
The New York Times
(Πηγή : http://news.kathimerini.gr)
Οι κούκλες είναι για τα κορίτσια και τα παιχνίδια κατασκευών για τα αγόρια. ΄Η μήπως, τελικά, δεν είναι έτσι τα πράγματα;
Για πρώτη φορά στην ιστορία της Barbie, της κούκλας με τις ιδανικές διαστάσεις, η κατασκευάστριά της, η Mattel, εισήγαγε στην αγορά ένα παιχνίδι κατασκευών. Σήμερα ο πατέρας είναι αυτός που επωμίζεται το καθήκον αγοράς των δώρων για την οικογένεια, ενώ οι γονείς προτρέπουν τα κοριτσάκια τους να ασχοληθούν με παιχνίδια που θα τα βοηθήσουν να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους στα μαθηματικά και τις θετικές επιστήμες. Αυτός ο συνδυασμός ανέδειξε σε εμπορική επιτυχία όχι μόνο τα παιχνίδια κατασκευών των πολυτελών ρόδινων επαύλεων της αειθαλούς Barbie, αλλά οδήγησε τη Lego να ρίξει στην αγορά ανάλογα παιχνίδια κατασκευών σε παστέλ χρώματα
To Mega Bloks Barbie Build n’ Style, παραδείγματος χάριν, στοχεύει να γοητεύσει μπαμπάδες και θυγατέρες. «Οι μπαμπάδες θα μπορέσουν να συμμετάσχουν στο παιχνίδι χωρίς να νιώσουν ότι ασχολούνται με κάτι υπερβολικά κοριτσίστικο» εξηγεί η ψυχολόγος δρ Μορίν Ο’ Μπρίεν, που βοήθησε στη δημιουργία του παιχνιδιού κατασκευών της Barbie.
Οι έρευνες αγοράς δείχνουν ότι οι άνδρες είναι αυτοί που θα αποφασίσουν ποια αγαθά θα αποκτήσει η οικογένεια, γεγονός που αντικατοπρίζει την αύξηση των οικογενειών όπου και ο άνδρας και η γυναίκα μάχονται εξίσου στον εργασιακό στίβο, αλλά και αυτών στις οποίες η γυναίκα πηγαίνει στη δουλειά και ο άνδρας μένει στο σπίτι. Το ένα πέμπτο των πατεράδων νηπίων προσχολικής ηλικίας και οι εργαζόμενες γυναίκες λένε ότι είναι αυτοί που φροντίζουν για την οικογένειά τους. To 2011 το 37,6% των εργαζόμενων γυναικών κερδίζε περισσότερα από τους συζύγους τους, ενώ προ δεκαετίας το ποσοστό δεν ξεπερνούσε το 30,7%.
«Σήμερα τα παιδιά μεγαλώνουν με μπαμπάδες που τα φροντίζουν, τα πλένουν, τα πάνε στην προπόνηση της ποδοσφαιρικής ομάδας του σχολείου και ετοιμάζουν το φαγητό για τον αγώνα» εξηγεί η Λιζ Ρος, επικεφαλής της IPG Μediabrands που πραγματοποιήσε την έρευνα.
Καταναλωτικά αγαθά τα οποία παραδοσιακά προωθούνταν στην αγορά για τις γυναίκες σήμερα προσπαθούν να διεγείρουν το ενδιαφέρον των ανδρών. Αυτό ακριβώς έπραξε και η Μattel και σε συνεργασία με τη Mega Bloks προσπάθησε να προσελκύσει το ενδιαφέρον των πατεράδων.
Τα παιχνίδια κατασκευών για κορίτσια γνωρίζουν ιδιαίτερη επιτυχία. Παρότι πολλοί τα κατέκριναν ως σεξιστικά (ανάμεσα στα κτίρια που μπορούν να κατασκευαστούν περιλαμβάνονται ένας οίκος μόδας και ένα ινστιτούτο αισθητικής τα στελέχη της Lego λένε ότι η επιτυχία τους είναι θεαματική.
Ερευνα δείχνει ότι τα παιχνίδια με τουβλάκια, κατασκευές και παζλ βοηθούν τα παιδιά να αποκτήσουν αίσθηση του χώρου και μεγαλύτερη δεξιότητα προς τα μαθηματικά, τις θετικές επιστήμες και την τεχνολογία. Ετσι, τέτοια παιχνίδια που στοχεύουν στα κορίτσια είναι πολλαπλώς ωφέλιμα.