Τετάρτη 12 Απριλίου 2017

Αποκαλυπτικός Ν. Φιλιππίδης ότι θα της μείνει ο μουτζούρης!


Θα της μείνει ο μουτζούρης!
Του Νίκου Φιλιππίδη
(Πηγή : http://www.liberal.gr/)
Η κυβέρνηση φοβάται – και δικαίως – ότι στο τέλος θα μείνει με τον «μουτζούρη». Θα ψηφίσει δηλαδή όλα τα μέτρα λιτότητας του τρίτου μνημονίου και θα έρθει στην συνέχεια μια νέα κυβέρνηση για να κάνει τις μεταρρυθμίσεις, τις αλλαγές στο Κράτος και στο επενδυτικό περιβάλλον.
Το είπε ο Σόιμπλε, το είπε και ο Σουλτς. Μετά τα μέτρα, σειρά παίρνουν οι μεταρρυθμίσεις. Παρεμπιπτόντως και οι δύο γερμανοί πολιτικοί, αν και αντίπαλοι, έδειξαν να συμφωνούν ότι δεν πολυπιστεύουν ότι ο ΣΥΡΙΖΑ μπορεί να κάνει και τις μεταρρυθμίσεις.
Το κατάλαβε και η κυβέρνηση η οποία προφανώς αντιλαμβάνεται ότι είναι πιθανό να υποχρεωθεί να κάνει εκλογές νωρίτερα από το 2019 και να της έχει μείνει ως «ανάμνηση» του έργου της μόνο τα δημοσιονομικά μέτρα του μνημονίου.
Σε αυτό το πλαίσιο και δεδομένης της αδυναμίας της να αλλάξει οτιδήποτε στην λειτουργία του Δημοσίου, στρέφεται σε «παραδοσιακές» λύσεις όπως τα εγκαίνια και τις εξαγγελίες για νέα έργα, αλλά και σε «καπιταλιστικού» χαρακτήρα λύσεις όπως οι αποκρατικοποιήσεις, όχι βέβαια με τον κανονικό τρόπο, αλλά με τον ξεχωριστό τρόπο του ΣΥΡΙΖΑ.
Το «κόψιμο» κορδέλας σε ότι έργο υπάρχει διαθέσιμο αποτελεί ήδη μέρος της κυβερνητικής δραστηριότητας. Αντίστοιχα θα ενταθούν το επόμενο διάστημα εξαγγελίες έργων, με αβέβαιη χρηματοδότηση και πιθανώς χρησιμότητα, όπως αυτές που ανέφερε χτες ο πρωθυπουργός, περί υπογειοποίησης υφιστάμενων σιδηροδρομικών γραμμών και δημιουργία... άλλων υπέργειων γραμμών για την κατασκευή τραμ..
Τον κυβερνητικό «πανικό» για το «χτίσιμο» έργου διαδέχεται από σήμερα με ..μικρότερη θέρμη η προσπάθεια για την δημιουργία αναπτυξιακής ατζέντας. Νωρίς το πρωί ο πρωθυπουργός θα δεχτεί στο Μέγαρο Μαξίμου, τον ισχυρό άνδρα της γερμανικής Fraport, προκειμένου προφανώς να τον ευχαριστήσει που θα συνεισφέρει με 1,23 δις. τα μισά περίπου από τα 2,5 δις. που έχουν προϋπολογιστεί ως στόχος αποκρατικοποιήσεων για την τρέχουσα χρονιά.
Μόλις πριν από 15 μέρες τουλάχιστον τρεις υπουργοί δημιουργούσαν κάθε λογής προβλήματα προκειμένου να μην προχωρήσει η παραχώρηση των 14 αεροδρομίων. Αλλά είπαμε, πλέον η κυβέρνηση επιχειρεί να δημιουργήσει μια νέα ατζέντα.
Το επόμενο στοίχημα για την κυβέρνηση σε αυτή την κατεύθυνση αποτελεί η επικοινωνία στο εσωτερικό του κόμματος του νέου αναθεωρημένου προγράμματος αποκρατικοποιήσεων το οποίο βρίσκεται στο στάδιο των υπογραφών, δια περιφοράς, και κρύβει πολλές εκπλήξεις...