Παρασκευή 29 Σεπτεμβρίου 2017

Τaxibeat μανιχαϊσμός


Από τον G-G
Κατ΄ αρχάς είναι ένα από τα πιο επιτυχημένα και καινοτόμα start-ups στην Ελλάδα. Και εγώ που είμαι φανατικά tech-savvy (κάνω τα πάντα στην καθημερινότητά μου on line - παραγγέλνω μέχρι και σουβλάκια με PayPal) μου αρέσει να κάνω rating στον οδηγό.

Αλλά φοβάμαι πως από αυτοματοποιημένη αταβιστική αντίδραση απέναντι στο εθνικολαϊκιστικό μόρφωμα που είναι στην κυβέρνηση, παρασυρόμαστε και προσδίδουμε ιδεολογικό πρόσημο στα πάντα.
Χωρίς διάλογο, χωρίς επιχειρήματα, μανιχαϊστικά: "για να το φέρνει το ν/σ ο Σπίρτζης είναι οπισθοδρομικό και γινόμαστε σοβιετία" - υπερασπίζομαι το άνοιγμα των επαγγελμάτων, αλλά έχουμε δει τα pros and cons του ν/σ για τους οδηγούς;
Αυτοί δεν πρέπει να έχουν άποψη;
Ποιο ακριβώς είναι το δικαίωμα του χρήστη που περιστέλλεται και το οποίο πλήττει την ελευθερία του και τα ατομικά του δικαιώματα πλην της καινοτομίας να αξιολογεί τον οδηγό του;
Γιατί είναι ιδεολογικό το θέμα;
Τι διαφορά θα έχει το κόμιστρο για τον καταναλωτή με νέο ν/σ;
Θα καταργηθεί η ηλεκτρονική εφαρμογή;
Τι γίνεται με τη φορολογία αυτού του start-up;
Αυτά είναι τα θέματα που πρέπει να συζητηθούν. Αν το ν/σ έγινε για να χαϊδέψει την συντεχνία των ταξί και να ακυρώσει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του Beat που απολαμβάνει ο χρήτης είναι κατάπτυστο. Αν όμως έγινε για να μπει ένα πλαίσιο κανόνων προς αποφυγή αθέμιτου ανταγωνισμού υπό το πρίσμα - αυτό μην το ξεχνάμε - πως ο κλάδος δεν είναι απελευθερωμένος, δεν βλέπω το λόγο να μη γίνει διάλογος καλόπιστα.
Αυτά και ας βάλουμε στο πλαίσιο και το θέμα του Uber - που δεν είναι ακριβώς το ίδιο βέβαια - και την απαγόρευσή του σε Λονδίνο και τη δικαστική απόφαση του Ανώτατου Ακυρωτικού Δικαστηρίου της Γαλλίας, για να δούμε ότι στη σύγχρονη εποχή τα προβλήματα είναι σύνθετα. Απλές λύσεις στη συνθετότητα των προβλημάτων προτείνουν συνήθως οι λαϊκιστές και οι φασίζοντες. Ούτε μας κάνει φιλελεύθερους και προστάστες των ατομικών δικαιωμάτων το rating του οδηγού στο smartphone μας.