Κυριακή 26 Νοεμβρίου 2017

Άρθρο ότι το e-commerce κλείνει εμπορικά κέντρα στις Ηνωμένες Πολιτείες


Το e-commerce κλείνει εμπορικά κέντρα στις Ηνωμένες Πολιτείες
(Πηγή : http://www.kathimerini.gr)
Ερημώνουν τα εμπορικά κέντρα στις ΗΠΑ. Ο αριθμός των κλειστών καταστημάτων φθάνει στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δεκαετιών.
Μεγάλες εταιρείες στο λιανικό εμπόριο περιορίζουν κατά πολύ τον αριθμό των καταστημάτων τους λόγω της επέκτασης του ηλεκτρονικού εμπορίου αλλά και των αλλαγών που παρατηρούνται στις καταναλωτικές συνήθειες των Αμερικανών. Αλυσίδες όπως τα JCPenny, Macy’s, Sears και Kmart βάζουν λουκέτο σε πολυκαταστήματά τους και στρέφονται στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Γνωστές αλυσίδες ρούχων και υποδημάτων, Crocs, BCBG, Abercrombie & Fitch και Guess, μειώνουν κατά εκατοντάδες τον αριθμό των καταστημάτων τους. Στο διάστημα των πρώτων εννέα μηνών του 2016 ανακοινώθηκε το κλείσιμο 6.403 πολυκαταστημάτων ή καταστημάτων από αμερικανικές εταιρείες λιανικού εμπορίου στις ΗΠΑ. Εως τα τέλη του έτους, ο αριθμός των λουκέτων αναμένεται να ξεπεράσει τις 6.400.
Οι εξελίξεις αυτές ήταν αναμενόμενες, διότι ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές στρέφονται στο ηλεκτρονικό εμπόριο, όπως επισημαίνεται σε δημοσίευμα της αμερικανικής ειδησεογραφικής ιστοσελίδας Business Insider. Οι επιπτώσεις είναι ιδιαίτερα αισθητές στις ΗΠΑ, διότι είναι η χώρα με τα περισσότερα εμπορικά κέντρα στον κόσμο.
Για παράδειγμα, η εταιρεία γυναικείων ρούχων Bebe κλείνει όλα τα καταστήματά της, τα οποία ανέρχονται σε 170 στις ΗΠΑ, ώστε να επικεντρωθεί αποκλειστικά στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Το 10% των πολυκαταστημάτων της κλείνει η Sears και το 14% η JCPenney, δηλαδή πρόκειται να βάλει λουκέτο σε 138 κτίρια καταστημάτων.
Η αλυσίδα υποδημάτων Payless ShoeSource ανακοίνωσε, επίσης, την άνοιξη ότι θα καταργήσει περίπου 400 καταστήματα στις ΗΠΑ και στο Πουέρτο Ρίκο, με συνέπεια να οδηγηθούν στην ανεργία 2.000 υπάλληλοί της.
Πέραν της εξάπλωσης του ηλεκτρονικού εμπορίου, οι επισκέψεις στα εμπορικά κέντρα μειώνονται κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών επειδή οι καταναλωτές προτιμούν να δαπανούν διαφορετικά το διαθέσιμο εισόδημά τους.
Ερευνα της Cushman & Wakefield αποκαλύπτει ότι οι επισκέψεις σε εμπορικά κέντρα έχουν μειωθεί κατά το ήμισυ από το 2010 έως το 2013. Οι Αμερικανοί επιλέγουν να διαθέτουν μεγαλύτερο κομμάτι από το διαθέσιμο εισόδημά τους σε εστιατόρια, ταξίδια και είδη τεχνολογίας, ξοδεύοντας αρκετά λιγότερα σε είδη ρουχισμού και αξεσουάρ.
Συνεπώς, οι αλυσίδες λιανικού εμπορίου κλείνουν τα υποκαταστήματά τους, αναγκάζοντας ολόκληρα εμπορικά κέντρα να βάλουν λουκέτο. Αν, μάλιστα, σε ένα εμπορικό κέντρο κλείσουν ορισμένα καταστήματα, τότε οι υπόλοιποι ένοικοι έχουν δικαίωμα να σπάσουν το δικό τους συμβόλαιο ή να απαιτήσουν μείωση του ενοικίου λόγω της μειωμένης επισκεψιμότητας. Κατά συνέπεια, οι ιδιοκτήτες εμπορικών κέντρων πρέπει να σπεύσουν να περιορίσουν τις απώλειες και να αντικαταστήσουν άμεσα τους εκμισθωτές τους.
Εντούτοις, ένα εμπορικό κέντρο είναι πολλές φορές καταδικασμένο να μην επιβιώσει αν έχουν αποχωρήσει γνωστές εταιρείες λιανικού εμπορίου. Τη χειρότερη μοίρα έχουν τα εμπορικά κέντρα που πληρούν τα χαμηλότερα κριτήρια. Η εταιρεία έρευνας ακινήτων Green Street Advisors υπολογίζει ότι περίπου το 30% των εμπορικών κέντρων είναι κατηγορίας γ΄ ή δ΄ και άρα είναι πιθανότερο να βάλουν λουκέτο.