Σάββατο 30 Δεκεμβρίου 2017

Οι πιο εύκολοι στόχοι για τη νέα χρονιά του Μ.Βουλαρίνου


Οι πιο εύκολοι στόχοι για τη νέα χρονιά
Έχουμε και λέμε
Μάνος Βουλαρίνος
(Πηγή : http://www.athensvoice.gr/)
Δεν ξέρω γιατί κάθε χρόνο, τις μέρες πριν την πρωτοχρονιά*, κάνουμε λίστες με στόχους για τη νέα χρονιά. Θέλω να πω πως το να θέτεις στόχους είναι ο καλύτερος τρόπος να απογοητεύεσαι, ιδιαίτερα όταν οι στόχοι αυτοί έχουν να κάνουν με το να γίνεις ομορφότερη ή πιο αδύνατος.

Τα πραγματα είναι ακόμα χειρότερα όταν ο στόχος είναι ερωτικός καθώς, δυστυχώς, η ημερολογιακή αλλαγή σπανίως συνοδεύεται και από αλλαγή στα γούστα. Έτσι αυτός ή αυτή που σας χυλοπίτιαζε μέχρι τις 31/12/2017 κατά πάσα πιθανότητα θα σας χυλοπιτιάσει και στις 01/01/2018. Για τους οικονομικούς στόχους δεν θα μπω στον κόπο να γράψω τίποτα καθώς και η πλάκα έχει τα όρια της.
Παρόλα αυτά και επειδή αντί να βάλουμε μυαλό και να ζήσουμε μια ζωή ευτυχισμένη και χωρίς στόχους, συνεχίζουμε να τους βάζουμε, σκέφτηκα να βοηθήσω λίγο. Ετοίμασα μια μικρή λίστα με πολύ εύκολους στόχους που μπορεί άνετα να πετύχει ακόμα και ο πιο ανίκανος από μας. Στόχους που μπορούν να μας κάνουν καλύτερους – ή έστω λιγότερο ενοχλητικούς – ανθρώπους με τη  μικρότερη δυνατή προσπάθεια. Στόχους για τεμπέληδες θα μπορούσε να πει κανείς, στόχος για ρεαλιστές θα πω εγώ.
Λοιπόν, έχουμε και λέμε. Το 2018...
- Όταν δεν βρίσκω που να παρκάρω και καβαλάω πεζοδρόμιο θα φροντίζω να αφήνω αρκετό χώρο ωστε να περνούν πεζοί, ανάπηροι και γονείς με καροτσάκι. Ας είμαι ένας απλός παραβάτης του Κ.Ο.Κ. και όχι ένα αντικοινωνικό γουρούνι που νομίζει ότι ο κόσμος φτιάχτηκε για να υπηρετεί τις ανάγκες μου.
- Όταν οδηγώ, δεν θα το κάνω σαν οι δρόμοι να είναι μια πίστα φτιαγμένη μόνο για μένα. Μπορεί να είμαι ένα κακομαθημένο κωλόπαιδο που δε νοιάζεται για τις ζωές των γύρω του, αλλά μπορώ να νοιαστώ λίγο για τη δικιά μου και να ελαττώσω ταχύτητα, να κλείσω το κινητό μου και να βάλω κάποιον να μου δείξει πώς λειτουργούν τα φλας και πώς σβήνουν τα φώτα ομίχλης.
- Θα σταματήσω να ρωτάω τους ανθρώπους που πρωτοσυναντώ «τι ζώδιο είσαι;». Θα έχω πάντα στο νου μου ότι δεν πιστεύουν όλοι ότι η Γη είναι επίπεδη, δεν πιστεύουν όλοι ότι αν θέλεις κάτι πολύ το σύμπαν νοιάζεται, δεν πιστεύουν όλοι ότι υπάρχουν νεράιδες και καλικαντζαράκια και δεν πιστεύουν όλοι ότι έχει κάποια σημασία που ήταν οι πλανήτες τη μέρα που γεννήθηκες. Περιμένω πρώτα να τους γνωρίσω, να δω αν κουβαλούν πάντα πάνω τους μια χάντρα για το κακό μάτι και μετά τους ρωτάω.
- Θα καταλάβω και θα σεβαστώ τις διαφορές ανάμεσα στην παρακαλούθηση μιας ταινίας στο σινεμά και στην παρακολούθηση μιας ταινίας στο σαλόνι μου. (Αυτός ο στόχος είναι διπλής κατεύθυνσης. Αφορά και τον θεατή του σινεμά που φέρεται σα να είναι μόνος του, αλλά και αυτόν που απαιτεί οι συνθήκες παρακολούθησης στο σινεμά να είναι τέτοιες που να νομίζει πως είναι μόνος του. Πιο πολύ όμως αφορά τους συμπολίτες ΠΟΥ ΚΑΘΟΝΤΑΙ ΚΑΜΑΡΩΤΟΙ ΣΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΝ ΟΤΙ ΤΟ ΠΙΣΩ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΑΠΟΘΗΚΗΣ ΤΟΥ ΜΙΚΡΟΣΚΟΠΙΚΟΥ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΘΕΑΜΑ, ΑΛΛΑ ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΣΗΜΑΔΙΟΥ ΜΕ ΠΟΠ ΚΟΡΝ.)
- Θα λέω «καλημέρα», «καλησπέρα», «ευχαριστώ» (και άλλες ωραίες λέξεις που με διαφοροποιούν από έναν προγλωσσικό πιθηκάνθρωπο) στους ανθρώπους που με εξυπηρετούν εκεί που πίνω καφέ, διασκεδάζω, τρώω και ψωνίζω. Τι ίδιες λέξεις θα χρησιμοποιώ και στους πελάτες μου, όταν είμαι αυτός που εξυπηρετεί. Το χαμόγελο θα το βάλω στόχο για το 2019 γιατί δεν μπορεί κανείς να γίνει από ζώο άνθρωπος σε μόλις έναν χρόνο.
 - Θα σταματήσω να μοιράζω ψόφους στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (εκτός αν με ενθαρρύνει να το κάνω ο ψυχίατρος που με παρακολουθεί).
 - Θα σταματήσω να καταγγέλω αυτούς που μοιράζουν ψόφους, επιδεικνύοντας τους ψόφους τους και πολλαπλασιάζοντας έτσι το κοινό τους. (Δεν χρειάζεται να ψάχνω τρόπους να δείξω ότι είμαι καλύτερος τους. Δεν υπάρχει κανείς άνθρωπος που να μην είναι).
- Θα πάψω να ξεχωρίζω τους ανθρώπους ανάλογα με το αν είναι Έλληνες ή ξένοι, εκτός αν είμαι προπονητής εθνικής ομάδας. Κάθε φορά που, σα να ‘μαι κανας Κασιδιάρης, μου έρχεται να διαμαρτυρηθώ για τα επιδόματα που παίρνουν αλλοδαποί που ζουν στην Ελλάδα, θα σκέφτομαι τα επιδόματα που παίρνουν οι Έλληνες που ζουν στο εξωτερικό.
- Θα σταματήσω να πιστεύω τις ηλίθιες διαφημίσεις που προσπαθούν να μου πουλήσουν μαλακίες κολακεύοντας με και λέγοντας μου πως είμαι «ξεχωριστός», «υπέροχος» και «μοναδικός». Αν δεν έχω τρία μάτια, 6 πόδια, αν δεν κλάνω από τα αυτιά, αν δεν είμαι ταυτόχρονα φοβερός ποδοσφαιριστής, ποιητής, υδραυλικός και μαθηματικός, αν δεν μπορώ να πετάξω ή να γίνω αόρατος, αν δεν πίνω υγρά μπαταρίας για να ξεδιψάσω, θα πρέπει να χωνέψω πως οι ομοιότητες μου με τους άλλους είναι απείρως περισσότερες από τις διαφορές μου και έτσι θα σταματήσω να επιδιώκω και να απαιτώ ξεχωριστή μεταχείριση.
 - Θα σταματήσω να ποστάρω για τα σίριαλ που βλέπω με το που προβάλλεται το κάθε επεισόδιο και να σποϊλεριάζω τους φίλους μου, μόνο και μόνο για να κάνω φιγούρα για το πόσο μέσα στην ποπ κουλτούρα και up-to-date είμαι. 
- Θα σταματήσω να απαιτώ να μην μου κάνουν σπόιλερ οι φίλοι μου ένα μήνα μετά το τέλος της σεζόν αυτής της σειράς που παριστάνω ότι μου αρέσει, αλλά δεν στρώνω τον κώλο μου να κάτσω να τη δω. Θα παραδεχτώ οτι χέστηκα τι απέγινε η Ιλέβεν και θα βάλω να δω μια σειρά που πραγματικά να μου αρέσει
- Θα σταματήσω να καπνιζω πούρα δημοσίως και κοντά σε άλλους ανθρώπους. Θα βρω άλλους τρόπους να κάνω φιγούρα και να τονώσω τον εγωισμό μου και θα περιορίσω τις βρωμερές απολαύσεις μου στον δικό μου χώρο.
- Θα προσπαθήσω να ταιριάξω τον τρόπο ζωής μου με τα λόγια που παρουσιάζω ως απόψεις μου. Τέρμα τα αντάρτικα στην πισίνα, τα αντικαπιταλιστικά τουίτ από το τελευταίο  iphone, η κήρυξη της επανάστασης με συνεντέυξεις στα λάιφ στάιλ περιοδικά και τα μεσημεριανάδικα, τα μπρελόκ Τσε Γκεβαρα στα κλειδιά της Μερσεντές, η διακοσμημένη με Ρόλεξ σηκωμένη γροθ... ουπς...γράψτε λάθος.... Αυτόν τον τελευταίο στόχο παρακαλώ να τον αγνοήσετε και αν κάνετε όσα περιγράφει ( ή και αντίστοιχα τους) μην σταματήσετε ποτέ. Ο κόσμος πάντα θα έχει ανάγκη το γέλιο που του χαρίζετε και μπράβο σας.
Καλή χρονιά!

*φυσικά δεν μιλάμε για την πραγματική πρωτοχρονιά, που όλοι γνωρίζουμε πως είναι η μέρα που τελειώνουν οι καλοκαιρινές διακοπές