Σάββατο 21 Φεβρουαρίου 2015

Εξαιρετικός Τ. Θεοδωρόπουλος περί μαρξιστικών ιδεοληψιών και ιδεασμών στην Παιδεία


Μαρξιστικές ιδεοληψίες και ιδεασμοί
Τάκης Θεοδωρόπουλος
Πικραμένη ανακοίνωση εξέδωσε χθες το υπουργείο της Παιδείας για να απαντήσει στους συμμαθητές του υπουργού κ. Μπαλτά. Πικραμένη και ελαφρώς θυμωμένη – ως γνωστόν, η πίκρα και ο θυμός είναι οι συνιστώσες της αριστερής ψυχής.
Απόφοιτος του Κολλεγίου Αθηνών, ο κ. Μπαλτάς καθόταν κάποτε στα ίδια θρανία με τον κ. Βερέμη, τον κ. Γουσέτη και τον κ. Εφραιμίδη (βλ. ρεπορτάζ του Απ. Λακασά στην «Κ» της 19/2). Και τώρα αδυνατεί να καταλάβει πώς είναι δυνατόν αυτοί να μη συμπαρίστανται στις μαρξιστικές ιδεοληψίες, ή μήπως μαρξιστικό ιδεασμό, του συμμαθητή τους. Θα ήταν βεβαίως καλύτερο για όλους μας εάν το υπουργείο Παιδείας, εκτός από την πίκρα και τον θυμό του κ. υπουργού, μας αποκάλυπτε και κάτι πιο χειροπιαστό από τον θησαυρό σκέψεων και ιδεών που μεταφέρει ως εκ της πολιτικής του τοποθετήσεως ο κ. Μπαλτάς.
Υπάρχει πρόβλημα με την αριστεία στη Μέση Εκπαίδευση; Νομίζω πως κανείς δεν έχει αντίρρηση ότι υπάρχει. Οι μαθητές εξοντώνονται στην αποστήθιση κυνηγώντας τους βαθμούς, η φαιά τους ουσία καταπονείται και η όποια διάθεση έχουν εξουθενώνεται από τη στείρα επανάληψη, το άγχος των εξετάσεων κτλ. κτλ. Δεν χρειάζεται να είσαι εκπαιδευτικός, ούτε οπαδός του Αλτουσέρ όπως ο κ. Μπαλτάς, για να το αναγνωρίσεις. Η αποτυχία των τόσων εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων, συμφωνώ πως έγκειται στην αδυναμία των μεταρρυθμιστών να λύσουν αυτό το πρόβλημα, να μετατρέψουν τη μαθητεία στα θρανία σε δημιουργική σχέση του εφήβου με τη γενική παιδεία. Και αν κάποιος υπουργός καταφέρει να λύσει, έστω και μέρος αυτού του προβλήματος τότε, υποθέτω, ότι οι παλαιοί συμμαθητές του πρόθυμα θα του συμπαρασταθούν.
Ο κ. Μπαλτάς, όμως, δεν είναι απλός μεταρρυθμιστής – βλέπε λήμμα «ρεβιζιονιστής» στο κλασικό μαρξιστικό λεξικό του Ρόζενταλ. Ο κ. Μπαλτάς είναι επαναστάτης, ένας πνευματικός ηγέτης ο οποίος θέλει να τα αλλάξει όλα, και επειδή θέλει να τα αλλάξει όλα, πρέπει όλα να αλλάξουν. Διότι, αν πράγματι θέλεις να ξεμπερδεύεις με την αριστεία και να μη χάνεις χρόνο με βαρετές και κουραστικές μεταρρυθμίσεις που απαιτούν σχεδιασμούς και λοιπές στρατηγικές, αρκεί να καταργήσεις την αριστεία, περίπου με τον ίδιο τρόπο που θα καταργήσει εντός των ημερών ο κ. Λαφαζάνης τον καπιταλισμό.
Επειδή όμως δεν γίνεται να καταργήσεις την αριστεία από τη μία και από την άλλη οφείλεις να τηρήσεις τις υποσχέσεις που έδωσες στο κοινό σου, καταργείς τα πρότυπα σχολεία. Να ’μαστε λοιπόν καμιά σαρανταριά χρόνια πίσω, τότε που το πρωτο-ΠΑΣΟΚ άνοιξε τον δρόμο για την τυραννία της μετριότητας στην εκπαίδευση. Λογικόν: ο κ. Μπαλτάς παίρνει φόρα πηγαίνοντας σαράντα χρόνια πίσω για το μεγάλο άλμα. Να υπενθυμίσω επίσης πως υπάρχουν προβλήματα και με την Αρχαιολογική Υπηρεσία και με τα μουσεία, οπότε κάποιος να σκεφτεί και την κατάργηση της αρχαιολογίας, που τόσο τραυματίζει τον τόπο τούτο.
Ευτυχώς, στο πλευρό του κ. Μπαλτά είναι ο κ. Κουράκης, ο οποίος, μέχρι στιγμής, δείχνει σοβαρότερος από τον φιλόσοφο υπουργό. Ισως, δε, θα ήτο χρήσιμον, πριν διαλυθεί το σύμπαν στη φυματική μας εκπαίδευση, ο κ. Κουράκης να παρενέβαινε για να απαλύνει κάπως τις άγριες διαθέσεις του συναδέλφου του. Ερωτική ποίηση γράφει και η ερωτική ποίηση, από την εποχή της Σαπφούς και του λυρικού Αλκαίου, βοηθούσε στον κατευνασμό των παθών.