Παρασκευή, 17 Φεβρουαρίου 2017

Εύστοχος Κ. Βαϊμάκης για τον παραλογισμό του debate για τα Εξάρχεια


Δεν υπάρχει μεγαλύτερος παραλογισμός, από το debate για τα Εξάρχεια
Γράφει ο Κώστας Βαϊμάκης
Debate για την οικονομία ή για την αξιολόγηση λογικό είναι να υπάρχει ανάμεσα σε Αλέξη Τσίπρα και Κυριάκο Μητσοτάκη. Για τις ευθύνες της σημερινής κυβέρνησης και τις ευθύνες της Νέας Δημοκρατίας που κυβέρνησε ή συγκυβέρνησε τόσα χρόνια, επίσης.
Για τα μνημόνια και τους αριστερούς και δεξιούς «μνημονιοσκίστες», ασφαλώς. Για όλα τα παραπάνω και άλλα τόσα, οφείλει και πρέπει να γίνεται κουβέντα στη Βουλή ή στα τηλεοπτικά πάνελ, να ακούγονται όλες οι απόψεις και να βγάζει ο «κυρίαρχος λαός» τα συμπεράσματά του. Αλλά για τα Εξάρχεια, τι ακριβώς συζητάμε;
Η πρόθεση ή η δέσμευση του Κυριάκου Μητσοτάκη, να μετατραπούν τα Εξάρχεια σε μια γειτονιά όπου θα επικρατούν οι νόμοι και όχι το μπάχαλο, κανονικά θα έπρεπε να αντιμετωπίζεται με χαρά και ανακούφιση από τη συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών, πλην αυτών που γουστάρουν να τα κάνουν όλα μπάχαλο. Αντί γι' αυτό, απλώνεται στη χώρα μια διάχυτη ειρωνία, σαν την τσίκνα που σκέπασε την Ελλάδα την Πέμπτη, από τον Πρωθυπουργό, τα στελέχη του και ένα σωρό κόσμο στα social media. Σαν να λέει κάποιο χωρατό ο Μητσοτάκης όταν μιλάει για τα Εξάρχεια, σαν να θεωρούμε θέσφατο ή δεδομένο να καίνε λεωφορεία και τρόλεϊ σε μια σεμνή τελετή κάθε τρεις και λίγο, σαν είναι το απόλυτα φυσιολογικό να μπουκάρουν 50 τύποι στο Πολυτεχνείο και να το ρημάζουν όποτε τους κάνει κέφι. Σαν να είναι εθιμοτυπικό να πετάνε μολότοφ στα γραφεία του ΠΑΣΟΚ ή να πυροβολάνε με Καλάσνικοφ τους αστυνομικούς απ' έξω καθε βδομάδα ή δυο φορές το μήνα. Ή σαν να υπάρχει κάποιος νόμος που απαγορεύει στην Αστυνομία να κυκλοφορεί στην Πλατεία Εξαρχείων ή στους γύρω δρόμους.
Προς Θεού, δεν εννοώ και δεν υπαινίσσομαι πως ό,τι συμβαίνει στα Εξάρχεια, συμβαίνει με ευθύνη του ΣΥΡΙΖΑ. Παρένθεση: ο συγκυβερνήτης Πάνος Καμμένος, ο Υπουργός Εθνικής Αμύνης που προέρχεται από τη «Συντηρητική Παράταξη» και είναι ένας πολιτικός και ένας άνθρωπος που πιστεύει στην τάξη και στην τήρηση των νόμων, δεν ενοχλείται από την περιρρέουσα αδιαφορία για όσα συμβαίνουν στο κέντρο της Αθήνας; Ή του πέφτει λίγο μακριά από τη Λεωφόρο Μεσογείων και δεν καταδέχεται να ασχοληθεί; Κλείνει η παρένθεση και πάμε παρακάτω. Εγώ λοιπόν δεν χρεώνω τον Αλέξη Τσίπρα ή τα στελέχη του για το μπάχαλο στα Εξάρχεια, ούτε το συνδέω με οποιαδήποτε φιλική ή ανθρώπινη σχέση υπάρχει ή φημολογείται ότι υπάρχει ανάμεσα σε στελέχη του κόμματος και καταδικασμένους τρομοκράτες ή αντιεξουσιαστές. Από την άλλη όμως, δεν καταλαβαίνω την αντίδραση ή την ειρωνεία κάθε φορά που ακούγεται η φράση «να ξαναφέρουμε τη νομιμότητα στα Εξάρχεια».
Συγνώμη, αλλά πάμε καλά; Κάποιοι επιθυμούν ή γουστάρουν ή ανέχονται να υπάρχει ένα «γκέτο» ή ένα άβατο στην καρδιά της πόλης και να συνεχίσουμε να σφυράμε ανέμελα; Τι είμαστε, η Νέα Υόρκη και θέλουμε να έχουμε το Μπρονξ και το Χάρλεμ; Δεν έχουμε ούτε Μπρονξ, ούτε Χάρλεμ, ούτε Τσάινα Τάουν και καλώς δεν έχουμε. Έχουμε ένα πολίτευμα όπου οι νόμοι ισχύουν για όλους ή τουλάχιστον πρέπει να ισχύουν για όλους. Και για τα Εξάρχεια και για το Ζεφύρι (άλλο ένα άβατο) και παντού. Και για να τελειώνουμε: έχει μπει στον κόπο κανείς να ρωτήσει τους κατοίκους των Εξαρχείων τι θέλουν; Μολότοφ, καμμένα αυτοκίνητα και τρόλεϊ, κάδους απορριμάτων on fire και κυνηγητά της Αστυνομίας με τους κουκουλοφόρους μέρα παρά μέρα, ή μια γειτονιά όπου μπορείς να κυκλοφορήσεις ό,τι ώρα θες, χωρίς να χρειάζεται να φοράς κράνος για να μην σου ανοίξει το κεφάλι καμιά αδέσποτη πέτρα;
Υ.Γ. Συγνώμη, αλλά το επιχείρημα του Πρωθυπουργού είναι «μιλάτε κι εσείς για τα Εξάρχεια, που έχετε τον Βορίδη που γύρναγε με το τσεκούρι στο χέρι;» Αλήθεια τώρα; Ο Βορίδης όντως γύρναγε με το τσεκούρι, έχει κριθεί γι' αυτό και κρίνεται ακόμα και πολύ καλά κάνει και κρίνεται. Αλλά επειδή έγινε αυτό τότε, σαν Πολιτεία, σαν Κυβέρνηση και σαν Πρωθυπουργός θα ανεχθούμε όλους αυτούς που γυρνάνε σήμερα όχι με τσεκούρια, αλλά με καδρόνια στα χέρια;