Κυριακή 23 Αυγούστου 2015

Άρθρο για τον «ρατσισμό» του σφίχτερman


Ο «ρατσισμός» του σφίχτερman
Τάκης Καραγιάννης  
Κάποτε, όχι και πάρα πολύ παλιά, ήταν της μόδας οι αδύνατες γυναίκες. Οι πολύ αδύνατες, όμως. Οι τόσο αδύνατες, σε σημείο ακτινογραφίας.
Τα χρόνια που ακολούθησαν μετά το trend της εποχής, τα σχολεία γέμισαν skinny έφηβες και το φαρμακείο σε αρκετά σπίτια φορτώθηκε με χάπια για την κατάθλιψη, η οποία πάει μαζί με τη νευρική ανορεξία. Η μόδα πέρασε, αρκετές εταιρείες-κολοσσοί στον χώρο απαγόρευσαν σε αποστεωμένες κοπέλες να βαδίζουν στις πασαρέλες που φέρουν το λογότυπό τους πάνω κι η κατάσταση βελτιώθηκε κάπως.
Εδώ και κάποια χρόνια, συμβαίνει κάτι αντίστοιχο και στον αντρικό πληθυσμό. Όχι με τόσο έντονο τρόπο και όχι με τόση κλιμακούμενη οξύτητα, είναι η αλήθεια. Αλλά αργά και σταθερά. Το πρότυπο που υπήρχε εδώ και δεκαετίες αλλάζει και οι διαφημιστικές καμπάνιες εστιάζουν περισσότερο στον άντρα απ' ό,τι στη γυναίκα. Πάρτε ένα παράδειγμα, μόνο. Από το 2007 μέχρι το 2012, τα αντρικά προϊόντα ομορφιάς κι ευεξίας σημείωσαν εκρηκτική άνοδο που έφτασε στο 70%.
Ήδη, από τη δεκαετία του '90 έχει αρχίσει να μεταμορφώνεται το τοπίο στα καταναλωτικά πρότυπα. Κάποτε, έβλεπες διαφημίσεις για τσιγάρα κι αλκοόλ. Δημιουργούσε σύμβολα status ένα καλό πούρο, ένα ακριβό αμάξι κι ένα γρήγορο αυτοκίνητο που σε πήγαινε με στιλ στο γήπεδο γκολφ. Πάντα ένα χόμπι, ένα εκκεντρικό άθλημα, είναι απαραίτητο συνοδευτικό. Ωστόσο, αυτό έχει αλλάξει. Η διαφημιστική πίτα δίνει ολοένα και περισσότερα κομμάτια στα προϊόντα ευεξίας, στις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα του fitness και γενικά στον υγιεινό τρόπο ζωής. Για να έχετε μία πιο ολοκληρωμένη εικόνα για το πώς λειτουργεί το σύστημα στην άλλη άκρη του Ατλαντικού, για το πώς η Herbalife (leader στην αγορά) κινεί τα νήματα της διαφήμισης, διαβάστε την ιστορία με τον Ντέιβιντ Μπέκαμ και τη μεταγραφή του στην Αμερική (http://mlmtheamericandreammadenightmare.blogspot.gr/2013/03/david-beckham-paris-saint-germain-psg.html).
Όσο περνούν τα χρόνια, το ανθρώπινο είδος αυξάνει το προσδόκιμο ζωής του. Θα ζούμε περισσότερο, συνεπώς πρέπει να είμαστε υγιείς. Και μιας και ζούμε περισσότερο, έχουμε περισσότερο χρόνο για να καταναλώνουμε και να ξοδεύουμε. Εκεί που πριν 30 χρόνια δεν υπήρχε η ανάγκη για βαράκια και όργανα κοιλιακών στο υπόγειο, τώρα είναι must have. Ειδικά στην Αμερική, στην Αυστραλία και στη Γερμανία. Σε λίγο και σε όλο τον πλανήτη. Έτσι λειτουργεί το σύστημα.
Γιατί όλα αυτά σήμερα και γιατί με τέτοια διάθεση; Γιατί την ώρα που ο διπλανός σας στην παραλία παίζει ρακέτα και χτυπά την μπάλα λες και χτυπά χταπόδι να μαλακώσει, γιατί την ώρα που το baby oil (γιατί δεν μαυρίζεις αλλιώς, έτσι;) μπαίνει στα λακάκια της κοιλιάς του που σχηματίζονται από τα six pack, γιατί την ώρα που η γυναικεία και αντρική φαντασία χάνονται στο V που βυθίζεται μέσα στο -έτσι κι αλλιώς κατεβασμένο- μαγιό, εσύ δεν πρέπει να ζηλέψεις όλα αυτά. Πρέπει να αποφασίσεις να γυμναστείς για να είσαι υγιής και για την ευεξία σου κι όχι να κάνεις την κορμοστασιά του Σπαλιάρα και του Σβαρτζενέγκερ αυτοσκοπό και θερινή ονείρωξη. Πρέπει να κάνεις μια ειλικρινή ενδοσκόπηση για το τι είναι ωφέλιμο για το κορμί σου και για το μυαλό σου για να μην φτάσεις να είσαι έφηβος που αντί για ώρες παιχνιδιού και διασκέδασης μετρά ώρες κοιλιακών και ραχιαίων. Η γυμναστική χρειάζεται. Όπως χρειάζεται και το μέτρο στις θυσίες που κάνεις για να αποκτήσεις το «τέλειο σώμα».
Το μυώδες αντρικό σώμα είναι hype και είναι στα high του. Όχι τώρα, εδώ και δεκαετίες. Και θα είναι για ακόμη περισσότερες και μάλιστα με πιο καυστικό τρόπο. Έχετε όλο τον χρόνο μπροστά σας για να χτίσετε και να περιποιηθείτε το σώμα σας, ώστε να το φέρετε στα δικά σας γούστα. Κάντε το με σύνεση, με πρόγραμμα και -κυρίως- με υγιεινό τρόπο.

- Το fitness δεν σχετίζεται απαραίτητα με τους τετρακέφαλους που έχουμε σχηματίσει. Και σίγουρα δεν είναι ανάλογα αυτά τα δύο. Διαβάστε περισσότερα εδώ για το θέμα.
- Πρόσφατα, μία παρόμοια συζήτηση άνοιξε στη Μεγάλη Βρετανία, με αφορμή τις διαφημίσεις με τα... ιδανικά σώματα στο μετρό του Λονδίνου. Διαβάστε εδώ περισσότερα.
- Στη Μεγάλη Βρετανία, επίσης, οι έφηβοι αλλάζουν τρόπο ζωής και τα στερεότυπα δεκαετιών. Δείτε εδώ τι ακριβώς γίνεται.
- Στις ΗΠΑ, οι Αμερικανοί ξοδεύουν ετησίως 40 δισεκατομμύρια για προϊόντα αδυνατίσματος. Εδώ ένα ενδιαφέρον debate κι εδώ φωτογραφίες από την ειδική Muscle Beach στη Σάντα Μόνικα.