«Είναι η Βουλή, ηλίθιε»...
Της Ζέζας Ζήκου
(Πηγή : http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathpolitics_1_20/07/2012_452972)
Θεωρώ ότι η διάσημη φράση του Κλίντον «It’s the economy, stupid»... ταιριάζει απόλυτα στο καθεστώς που διέπει τη Βουλή των Ελλήνων.
Σήμερα, λοιπόν, η φράση-κλειδί του τίτλου: «Είναι η Βουλή, ηλίθιε!» δικαιούται να χρησιμοποιηθεί μετά και την πρόσφατη απόφαση του μισθοδικείου για την εφαρμογή συνταγματικής διάταξης που εξισώνει τις συνολικές απολαβές βουλευτών και δικαστικών. Για να εφαρμοστεί, λοιπόν, η απόφαση αυτή θα πρέπει είτε να μειωθούν κατά 60% οι αποδοχές των βουλευτών είτε να αυξηθούν οι μισθοί (αναλογικά) χιλιάδων δικαστικών.
Η απόφαση του μισθοδικείου καταλήγει ότι οι απολαβές των υψηλόβαθμων δικαστικών θα πρέπει να ισούνται με αυτές των βουλευτών (συμπεριλαμβανομένων πάσης φύσεως επιδομάτων και προνομίων). Τώρα γνωρίζουμε ότι ο κάθε βουλευτής κοστίζει στο Ελληνικό Δημόσιο 20.000 μηνιαίως, που σημαίνει ότι οι μηνιαίες δαπάνες για το σύνολο των βουλευτών ανέρχονται στα 6 εκατ. ευρώ, και ετησίως (χωρίς να υπολογίζονται οι δύο έξτρα μισθοί... κ.λπ. η δαπάνη για τη συντήρηση των 300 ανέρχεται κατ’ ελάχιστον στα 72 εκατ. Είναι πάντως προκλητική η πραγματικότητα των στοιχείων παρά το γεγονός ότι οι βουλευτές ισχυρίζονται ότι οι απολαβές τους έχουν ήδη περιορισθεί κατά 40%!
Βάσει του προϋπολογισμού της Βουλής, η βουλευτική αποζημίωση για κάθε βουλευτή φτάνει συνολικά τα 8.000 ευρώ. Περίπου στα 1.100 ευρώ κατά μέσο όρο τον μήνα, υπολογίζονται οι αμοιβές των βουλευτών από τη συμμετοχή τους στις κοινοβουλευτικές επιτροπές, με το συγκεκριμένο κονδύλι να ανέρχεται στα 2.875.000 ευρώ. Το ποσό αυτό δεν είναι σταθερό, αφού οι βουλευτές του ελληνικού Κοινοβουλίου που συμμετέχουν, για παράδειγμα, στην Επιτροπή Οικονομικών παίρνουν πολλά περισσότερα χρήματα από άλλους, αφού οι συνεδριάσεις της εν λόγω επιτροπής είναι πολύ περισσότερες.
Οσο για τα αυτοκίνητα των βουλευτών που τους παρέχονται από τη Βουλή, κοστολογούνται περίπου 1.000 ευρώ κατά μέσο όρο. Για τους βουλευτές της Αττικής, τα αυτοκίνητα 1.400 κυβικών κοστίζουν 750 ευρώ τον μήνα, ενώ για τους βουλευτές επαρχίας τα αυτοκίνητα 1.800 κυβικών κοστίζουν 1.200 ευρώ τον μήνα. Το κόστος για τους δύο επιστημονικούς συνεργάτες που δικαιούται να έχει ο κάθε βουλευτής ανέρχεται περίπου στα 2.000 ευρώ μηνιαίως για τον κάθε συνεργάτη. Επίσης, οι βουλευτές επαρχίας δικαιούνται δύο μονά εισιτήρια την εβδομάδα, προκειμένου να μεταβαίνουν στις περιφέρειές τους. Αυτό σημαίνει 104 μονά εισιτήρια τον χρόνο, τα οποία υπολογίζονται κατά μέσο όρο στα 11.500 ευρώ τον χρόνο ή 960 ευρώ τον μήνα.
Για τα τηλέφωνά τους οι βουλευτές λαμβάνουν περίπου 11.800 ευρώ ετησίως για τα σταθερά τηλέφωνα και άλλα 200 ευρώ τον μήνα ως πλαφόν για τα κινητά. Οι βουλευτές περιφέρειας λαμβάνουν επίδομα ενοικίου που υπολογίζεται περίπου σε 1.000 τον μήνα για κάθε βουλευτή, με τους περισσότερους να διαμένουν σε μεγάλα ξενοδοχεία της Αθήνας ύστερα από συμφωνίες που έχουν γίνει με τη Βουλή.
Και έζησαν αυτοί καλά... και ο λαός χειρότερα. Καθώς τα εφιαλτικά σενάρια για την οικονομία και για τα μέτρα που μας πιέζουν να λάβουμε είναι συνεχή. Η «μαύρη» τρύπα των 2 δισ. ευρώ που αποκαλύφθηκε, ξεχωριστά δηλαδή από τα 3 δισ. που πήραμε και από τα 11,6 δισ. που πρέπει να βρούμε την επόμενη διετία. Δηλαδή θα κοπούν ξανά και ξανά μισθοί και συντάξεις.
Ολα αυτά ενώ η ύφεση μάλλον θα ξεπεράσει και τα χειρότερα σενάρια, με το ΑΕΠ να συρρικνώνεται πάνω από 7% για το 2012 και την ανεργία να ξεπερνά το 24% μέχρι το τέλος του έτους. Τα δεδομένα αυτά θα επιχειρήσει να προτάξει το οικονομικό επιτελείο ως τη βασική αιτία για την υστέρηση στα έσοδα, με την προσδοκία ότι η τρόικα θα τα δεχθεί και θα συμφωνήσει σε παράταση του στόχου για το έλλειμμα. Ετσι ο Γιάννης Στουρνάρας θα πρέπει να προτείνει εναλλακτικές οι οποίες όμως να έχουν την προοπτική να γίνουν αποδεκτές και από την τρόικα.
Ενώ προκλητικό δημοσίευμα κάνει λόγο για «επαιτεία» της ελληνικής κυβέρνησης. Η Ελλάδα προσπαθεί να εξασφαλίσει από τους ευρωδιασώστες ένα δάνειο-γέφυρα μέχρι τον Σεπτέμβριο, προκειμένου να αποκτήσει μεγαλύτερα περιθώρια για μεταρρυθμίσεις, γράφουν οι γερμανικοί Financial Times. «Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να συμβεί, αν το Eurogroup συμφωνούσε να χρησιμοποιηθούν χρήματα που δεν έχουν ζητηθεί ακόμα και έχουν καταβληθεί από το EFSF στο ελληνικό ταμείο ενίσχυσης τραπεζών» συνεχίζει η εφημερίδα. «Οι δυσκολίες, σύμφωνα πάντα με το δημοσίευμα, προέκυψαν επειδή τα δάνεια που έχουν υποσχεθεί η Ευρωζώνη και το ΔΝΤ δεν μπορούν να εκταμιευθούν, λόγω του ότι η τρόικα δεν μπόρεσε ακόμα να ελέγξει την εφαρμογή των όρων τους».