Είναι γεγονός ότι η γεωπολιτική και γεωστρατηγική σημασία μιας χώρας αυξάνεται κατακόρυφα όταν αυτή εκτελεί και ολοκληρώνει με επιτυχία έργα τα οποία οδηγούν στην αναβάθμισή της. Για παράδειγμα η γέφυρα στο Ρίο- Αντίρριο συνέβαλε καθοριστικά στην βελτίωση της στρατηγικής εικόνας της χώρας μας διεθνώς. Στον αντίποδα, καθώς η Τουρκία διαθέτει εδάφη στην Ευρώπη και στην Ασία, το όραμα των ηγετών της αποτελούσε πάντοτε η πραγματοποίησης σειράς μεγαλεπήβολων τεχνικών έργων μέσω των οποίων θα συνέδεαν τις δύο ηπείρους, κατορθώνοντας κάτι πολύ μονιμότερο από την ζεύξη που επεχείρησε ο Ξέρξης την εποχή των Περσικών Πολέμων.
Το 1973 εγκαινιάσθηκε η πρώτη γέφυρα, «Bogazici Koprusu», η οποία συνέδεσε την ασιατική με την ευρωπαϊκή ακτή, εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή οδικής επικοινωνίας και συνέχειας μεταξύ των δύο ηπείρων. Το 1988 παραδόθηκε μια δεύτερη, μεγαλύτερη σε μέγεθος, η μεγαλύτερη καλωδιακή κατασκευή εκτός Η.Π.Α., η οποία ονομάστηκε «Fatih Sultan Mehmet Koprusu».
Οι ανάγκες εξυπηρέτησης της Κωνσταντινούπολης, στην ευρύτερη περιοχή της οποίας ζουν και εργάζονται 14 εκατομμύρια άνθρωποι, επέβαλλαν την έναρξη συζητήσεων για την σκοπιμότητα κατασκευής τρίτης γέφυρας. Σήμερα η Τουρκία, μέσω του πρωθυπουργού Ταγίπ Ερντογάν, έχει ολοκληρώσει τα πρώτα στάδια ενός ακόμη πιο σημαντικού τεχνικού έργου, το οποίο θα ενώσει σιδηροδρομικώς και υπογείως την ευρωπαϊκή με την ασιατική ακτή, ολοκληρώνοντας ένα παλαιό ξεχασμένο σχέδιο των τελευταίων Οθωμανών σουλτάνων.
Το πρόγραμμα «Marmaray» έχει χαρακτηρισθεί ως το «Πρόγραμμα του αιώνα», δικαίως μάλιστα διότι αφορά την κατασκευή διπλής σιδηροδρομικής γραμμής συνολικού μήκους 1,4 km η οποία θα διέρχεται μέσω δύο υπογείων σηράγγων κάτω από τον Βόσπορο, συνδέοντας την περιοχή Uskudar (Σκούταρι, Χρυσούπολη) με την ευρωπαϊκή συνοικία Sarayburnu (Σεράγλιον).
Υπεύθυνες για τη χρηματοδότηση του έργου είναι η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και η Ιαπωνική Τράπεζα για τη Διεθνή Συνεργασία. Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς, όταν ολοκληρωθεί το έργο, τα τρένα θα κινούνται με ταχύτητα άνω των 80 km/h και θα μεταφέρουν 150.000 επιβάτες την ώρα και από τις δύο κατευθύνσεις. Η απόσταση Άγκυρας και Κωνσταντινούπολης θα καλύπτεται μέσα σε τρεις ώρες. Το πρόγραμμα αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Οκτώβριο του 2011, δίδοντας στην Τουρκία σημαντικά οικονομικά και στρατιωτικά πλεονεκτήματα.
Εστιάζοντας περισσότερο στο στρατιωτικό σκέλος φαίνεται καθαρά ότι η Τουρκία αποκτά ένα σημαντικότατο στρατηγικό πλεονέκτημα, καθώς θα είναι σε θέση να μεταφέρει ταχύτατα μεγάλο αριθμό δυνάμεων, όποτε αυτό απαιτηθεί. Απογοητευτική είναι οποιαδήποτε σύγκριση με την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας μας .. όσοι από εμάς έχουν υπηρετήσει την θητεία τους στο Ποτάμι θα θυμούνται τα ατελείωτα ρομαντικά ταξίδια με το τρένο !!!!
Είναι γεγονός πλέον ότι έχει χαθεί η μπάλα σε όλα τα επίπεδα από την υγεία την παιδεία την ασφάλεια, την οικονομία .... ακόμα και το γήπεδο του Βάζελου κινδυνεύει να μείνει στην μακέτα, γιατί η ομάδα του Τσίπρα θέλει να κάνει την επανάστασή της εναντίον του Βωβού..... Υ.Γ. Καινούργια γραμμή εγκαινίασαν οι Τούρκοι, Σμύρνη – Ραφήνα express....Ρε σαν δεν τρεπόμαστε λίγο...
Ο Πληροφοριοδότης