Δύο ειδήσεις που μάλλον πέρασαν στα ψιλά καθώς το σύνολο των εγχώριων Μ.Μ.Ε. ασχολείται με την οικονομική κρίση και τα τερτίπια των τραπεζών. Φαίνεται όμως ότι κάποιοι δεν πτοούνται από την κατάσταση αυτή και έχουν θέση σε εφαρμογή τα σχέδιά τους για την περιοχή. Δύο ειδήσεις θα πρέπει να μας απασχολήσουν ιδιαίτερα καθώς αποκαλύπτεται ο τρόπος με τον οποίο εργάζονται οι φίλοι και γείτονες - σύμμαχοι.
Η πρώτη είδηση αφορά την οργανωμένη αντίδραση στα σχέδια του περιβόητου πλέον αγωγού Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολη. Χθες λοιπόν επικράτησε ένταση στο Μπουργκάς, όταν, όπως γράφουν οι βουλγαρικές εφημερίδες, πολίτες που αντιτίθενται στην υλοποίηση του σχεδίου του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη εισέβαλαν σε αίθουσα, στην οποία ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου και διευθύνων σύμβουλος της Trans Balkan Pipeline (TBP), Αλεξάντερ Ταρακάνοφ και ο επικεφαλής της βουλγαρικής πλευράς στη ΤΒΡ, Στέφαν Γούντσεφ, ενημέρωναν το κοινό για το έργο. Τα συνθήματα που ακούστηκαν δεν αφήνουν περιθώρια παρερμηνείας: «Παραίτηση» και «Έξω από το Μπουργκάς». Η ένταση που επικράτησε οδήγησε τον κ. Ταρακάνοφ και τους παράγοντες που τον συνόδευαν να εγκαταλείψουν την αίθουσα. Με αφορμή τα χθεσινά επεισόδια, υπενθυμίζεται το παταγώδες φιάσκο των «τοπικών δημοψηφισμάτων» υπέρ ή κατά του πετρελαιαγωγού, τα οποία προσπάθησαν να διοργανώσουν ανεπιτυχώς, την περασμένη άνοιξη, οι τοπικές αρχές στο Μπουργκάς και σε άλλες πόλεις στην παραλία της Μαύρης Θάλασσας.
Η κατάσταση περιπλέκεται ακόμα περισσότερο για δύο κυρίως λόγους. Ο πρώτος λόγος είναι ότι στην περιοχή έχει ήδη εγκριθεί η κατασκευή Αμερικάνικών ναυτικών βάσεων με ότι αυτό συνεπάγεται στα Ελληνο-Ρωσικά ενεργειακά σχέδια τα οποία σημειωτέον περιλαμβάνουν και την παράλληλη κατασκευή αγωγού φυσικού αερίου (με σημασία ίσως μεγαλύτερη του αντίστοιχου πετρελαιαγωγού). Ο δεύτερος λόγος σχετίζεται με την σύνθεση του πληθυσμού της περιοχής από την οποία θα διέλθει ο αγωγός. Πρόκειται κατά πλειοψηφία Μουσουλμανική και Τουρκική μειονότητα (!!), η οποία ως γνωστόν παίζει καθοριστικό ρόλο στις πολιτικές ισορροπίες της γείτονος Βουλγαρίας.
Φαίνεται πλέον ξεκάθαρα ότι καθώς τα συμφέροντα των ΗΠΑ και Τουρκίας συμπίπτουν στην περιοχή αυτή παρατηρούνται ενορχηστρωμένες κινήσεις προκειμένου είτε να καθυστερήσουν την κατασκευή του αγωγού καθιστώντας το όλο εγχείρημα μη επικερδές ή να οδηγήσουν άμεσα στην οριστική ματαίωσή του με ότι αυτό συνεπάγεται για την πολιτική και οικονομία της χώρας μας.
Η δεύτερη είδηση αφορά τα Σκόπια. Σύμφωνα λοιπόν με τα μέσα ενημέρωσης, το σύμβολο της Βεργίνας σε μπλε φόντο κοσμεί αεροπλάνο της νέας Τούρκο-Σκοπιανής εταιρείας cargo και τουρκικών συμφερόντων "Orex Air". H εμπλοκή της εταιρείας αυτής στην Σκοπιανή Πολιτική Αεροπορία είναι μάλλον προϊόν "εμπορικής παρενέργειας" της συμφωνίας που έγινε πριν 2 μήνες μεταξύ της Τούρκικης εταιρείας "Turkish TAV Airports Holding" και των δύο αεροδρομίων των Σκοπίων και Αχρίδας με σκοπό την εκμετάλλευση των εμπορευματικών σταθμών τους (cargo).
Φαίνεται λοιπόν ότι η Τουρκία υλοποιεί απροκάλυπτα τα σχέδια της στην Βαλκανική. Ενώ λοιπόν κάποιοι έτρεξαν να αναλύσουν τα δεδομένα μετά την πόλεμο του Ιράκ και την Αμερικανική κατοχή λέγοντας ότι η Τουρκία θα ασχοληθεί περισσότερο με την Ασιατική της πλευρά τα γεγονότα τους διαψεύδουν. Έχουμε λοιπόν να κάνουμε με ένα πολύ καλά οργανωμένο σχέδιο που πλέον δεν πρέπει να είσαι ειδικός για να το κατανοήσεις, τα γεγονότα άλλωστε μιλάνε από μόνα τους…
Ο Πληροφοριοδότης