Από τον GK
Ή αλλιώς πώς τα σούπερ μάρκετ πουλάνε iMac και μήλα Ζαγοράς
Αρκεί μια απλή βόλτα στα καταστήματα Πληροφορικής, για να ανακαλύψετε κρουστικά δράπανα και καρέκλες θαλάσσης ανάμεσα σε ράφια με laptops και netbooks. Οι πωλήσεις που πέφτουν κατακόρυφα, δημιουργούν σπασμωδικές κινήσεις στα τμήματα marketing, τα οποία ξαφνικά αναζητούν τη λύση, τροφοδοτώντας τα καταστήματά τους με ό,τι καταναλωτικό προϊόν υπάρχει.
Σου λέει "Δε θα έχει χρήματα να πάρει laptop, μπορεί όμως να πάρει μια καρέκλα, ένα μαξιλάρι, ένα πουφ. Άντε και καμιά μάσκα για να βλέπει τον πάτο, ακόμα και μέσα στη θάλασσα".
Επίσης, τελευταία ανακάλυψη είναι οι security που κάνουν τα πάντα: από το να μοιράζουν τσάντες, να κατευθύνουν σε διάφορα τμήματα μέχρι να λένε και την άποψή τους σχετικά με τις αγορές που έκανε ή θέλει να κάνει ο καταναλωτής. Όσοι καταφέρουν να μπουν στο κατάστημα και ξεπεράσουν το ιδιαιτέρως θερμό καλωσόρισμα των security (που μέχρι πρότινος νόμιζα ότι βρίσκονται μόνο για θέμα ασφάλειας κοντά στην πόρτα), έχουν να αντιμετωπίσουν την επέλαση της copy-paste ευγένειας. Ποιος κύριος από αυτούς που κάνουν την εκπαίδευση του προσωπικού, θεωρεί ότι είναι πρακτικό και αποδοτικό να βομβαρδίζεται ο καταναλωτής από συνεχείς ριπές "Εξυπηρετήστε; Να σας βοηθήσω σε κάτι;". Πηγαίνοντας στο κατάστημα, μπορεί να χρειαστεί να απαντήσεις και 10 φορές "Όχι, ευχαριστώ", ώσπου να σταματήσεις μπροστά στο ράφι που θες. Και όταν αναζητήσεις πραγματικά έναν πωλητή, να μην τον βρίσκεις πουθενά.
Πρόσφατα επίσης ανακάλυψα ότι οι τιμές στα προϊόντα Πληροφορικής ανεβοκατεβαίνουν όχι ανάλογα με το κόστος αγοράς τους, αλλά με το πώς πηγαίνουν συνολικά οι πωλήσεις κάθε καταστήματος. Με απλά λόγια, οι νόμοι ορίζουν ότι ένα προϊόν κοστολογείται με το νόμιμο κέρδος βάσει του τιμολογίου αγοράς από την κεντρική αντιπροσωπεία. Όχι βέβαια, αυτό έπαιζε παλιά.
Σήμερα τα καταστήματα λένε "Δεν πουλήσαμε αρκετές καρέκλες. Ας ακριβύνει το laptop". Μάλιστα, οι αλλαγές είναι τόσο γρήγορες που μου έχει τύχει να βρω διαφορά της τάξης των 30 ευρώ, από κατάστημα σε κατάστημα της ίδιας αλυσίδας.
Τον τελευταίο καιρό επίσης παίζει κι ένα άλλο φαινόμενο. Μεγάλη αλυσίδα Πληροφορικής παρουσιάζει στο site της προϊόντα που ούτε καν έχει ως δείγμα, σε τιμές εξωφρενικά χαμηλές. Όσοι την πατούν και μπαίνουν στο κατάστημα, ή το παραγγέλλουν και δεν το παίρνουν ποτέ (γιατί η αλυσίδα δεν είχε σκοπό ποτέ να το φέρει), μπαίνουν στη λογική να πάρουν κάτι άλλο αρκετά ακριβότερο.
Σα να μην έφταναν όλα αυτά, έχουμε στην Ελλάδα και ένα μεγάλο κατάστημα Πληροφορικής, που τους τελευταίους μήνες αρνείται έμμεσα να εξυπηρετήσει σχεδόν οποιαδήποτε παραγγελία αγοραστών. Παίρνει, δηλαδή, πολύ απλά την παραγγελία, αλλά μετά από κάνα δυο εβδομάδες σας καλούν για να σας πουν ότι τα προϊόντα δε θα έρθουν. Ακούτε κανόνια;
(Πηγή : http://e-pcmag.gr/techtalk/ena-mpaxalo-stin-agora-pliroforikis)
GK
Ή αλλιώς πώς τα σούπερ μάρκετ πουλάνε iMac και μήλα Ζαγοράς
Αρκεί μια απλή βόλτα στα καταστήματα Πληροφορικής, για να ανακαλύψετε κρουστικά δράπανα και καρέκλες θαλάσσης ανάμεσα σε ράφια με laptops και netbooks. Οι πωλήσεις που πέφτουν κατακόρυφα, δημιουργούν σπασμωδικές κινήσεις στα τμήματα marketing, τα οποία ξαφνικά αναζητούν τη λύση, τροφοδοτώντας τα καταστήματά τους με ό,τι καταναλωτικό προϊόν υπάρχει.
Σου λέει "Δε θα έχει χρήματα να πάρει laptop, μπορεί όμως να πάρει μια καρέκλα, ένα μαξιλάρι, ένα πουφ. Άντε και καμιά μάσκα για να βλέπει τον πάτο, ακόμα και μέσα στη θάλασσα".
Επίσης, τελευταία ανακάλυψη είναι οι security που κάνουν τα πάντα: από το να μοιράζουν τσάντες, να κατευθύνουν σε διάφορα τμήματα μέχρι να λένε και την άποψή τους σχετικά με τις αγορές που έκανε ή θέλει να κάνει ο καταναλωτής. Όσοι καταφέρουν να μπουν στο κατάστημα και ξεπεράσουν το ιδιαιτέρως θερμό καλωσόρισμα των security (που μέχρι πρότινος νόμιζα ότι βρίσκονται μόνο για θέμα ασφάλειας κοντά στην πόρτα), έχουν να αντιμετωπίσουν την επέλαση της copy-paste ευγένειας. Ποιος κύριος από αυτούς που κάνουν την εκπαίδευση του προσωπικού, θεωρεί ότι είναι πρακτικό και αποδοτικό να βομβαρδίζεται ο καταναλωτής από συνεχείς ριπές "Εξυπηρετήστε; Να σας βοηθήσω σε κάτι;". Πηγαίνοντας στο κατάστημα, μπορεί να χρειαστεί να απαντήσεις και 10 φορές "Όχι, ευχαριστώ", ώσπου να σταματήσεις μπροστά στο ράφι που θες. Και όταν αναζητήσεις πραγματικά έναν πωλητή, να μην τον βρίσκεις πουθενά.
Πρόσφατα επίσης ανακάλυψα ότι οι τιμές στα προϊόντα Πληροφορικής ανεβοκατεβαίνουν όχι ανάλογα με το κόστος αγοράς τους, αλλά με το πώς πηγαίνουν συνολικά οι πωλήσεις κάθε καταστήματος. Με απλά λόγια, οι νόμοι ορίζουν ότι ένα προϊόν κοστολογείται με το νόμιμο κέρδος βάσει του τιμολογίου αγοράς από την κεντρική αντιπροσωπεία. Όχι βέβαια, αυτό έπαιζε παλιά.
Σήμερα τα καταστήματα λένε "Δεν πουλήσαμε αρκετές καρέκλες. Ας ακριβύνει το laptop". Μάλιστα, οι αλλαγές είναι τόσο γρήγορες που μου έχει τύχει να βρω διαφορά της τάξης των 30 ευρώ, από κατάστημα σε κατάστημα της ίδιας αλυσίδας.
Τον τελευταίο καιρό επίσης παίζει κι ένα άλλο φαινόμενο. Μεγάλη αλυσίδα Πληροφορικής παρουσιάζει στο site της προϊόντα που ούτε καν έχει ως δείγμα, σε τιμές εξωφρενικά χαμηλές. Όσοι την πατούν και μπαίνουν στο κατάστημα, ή το παραγγέλλουν και δεν το παίρνουν ποτέ (γιατί η αλυσίδα δεν είχε σκοπό ποτέ να το φέρει), μπαίνουν στη λογική να πάρουν κάτι άλλο αρκετά ακριβότερο.
Σα να μην έφταναν όλα αυτά, έχουμε στην Ελλάδα και ένα μεγάλο κατάστημα Πληροφορικής, που τους τελευταίους μήνες αρνείται έμμεσα να εξυπηρετήσει σχεδόν οποιαδήποτε παραγγελία αγοραστών. Παίρνει, δηλαδή, πολύ απλά την παραγγελία, αλλά μετά από κάνα δυο εβδομάδες σας καλούν για να σας πουν ότι τα προϊόντα δε θα έρθουν. Ακούτε κανόνια;
(Πηγή : http://e-pcmag.gr/techtalk/ena-mpaxalo-stin-agora-pliroforikis)
GK