Από το Σεμνό & Ταπεινό
Ντάξει, το παραδέχομαι, άργησα να ξεκινήσω. Όχι τόσο, όμως, ώστε να θέσω εαυτόν και συνεπιβάτη σε κίνδυνο. Εξάλλου, σύμφωνα με την ΕΜΥ, η χιονόπτωση στην κεντρική Ελλάδα και την Αττική θα ξεκινούσε τη Δευτέρα τ’ απόγευμα.
Εγώ βρισκόμουν στη Θεσσαλία, σε απόσταση 300 χιλιομέτρων από Αθήνα. Επέλεξα, δε, τη μακρύτερη, αλλά ασφαλέστερη διαδρομή, κατά 100 χιλιόμετρα μεγαλύτερη, προκειμένου ακριβώς να κινηθώ με ασφάλεια και με την προοπτική, μόλις νύχτωνε να έχω περάσει και τη Θήβα. Ήμουν, δε, εφοδιασμένος με χιονόπανα (μαμάτα), φουλ το ρεζερβουάρ, νερό και ξηρά τροφή… έτοιμος για πόλεμο, δηλαδή!
Πράγματι, μετά τη Λαμία χιόνιζε. Κόβεις ταχύτητα λόγω μειωμένης ορατότητας. Ο δρόμος, ωστόσο, απλά υγρός, δεδομένου ότι η κίνηση των οχημάτων ήταν ήδη πυκνή. Άρα, ούτε χιόνι έπιανε ούτε πάγο. Μια χαρά.
Περνάμε τις σήραγγες του Αγίου Κωνσταντίνου, κυριλέ. Φθάνουμε Θεολόγο και παίρνουμε την πρώτη μεγάλη στροφή στην ανηφόρα προς Υλίκη.
Και, ω του θαύματος (!), κολλήσαμε. Αυτοκίνητα ακινητοποιημένα, χωρίς προφανή αιτία.
Μεγάλε, μου λέει ο οδηγός ΚΤΕΛ πίσω μου, θα τη βγάλουμε εδώ το βράδυ!
Ήδη έχει περάσει ένα τέταρτο της ώρας και δε φαίνεται φως στο τούνελ (που θα ‘λεγε κι ο Prime Minister George – γιατί παντού κολλάει ο George).
Το χιόνι συνεχίζει αμείωτο. Πυκνό μεν, αλλά όχι και κάτι το τρομερό. Δε βάζω τα χιονόπανα, σκέφτομαι; Το κάνω (για πρώτη φορά στη ζωή μου) με σχετική άνεση. Γύρω μου οι περισσότεροι οδηγοί (κυρίως νεαρής ηλικίας – 30αρηδες, 40αρηδες) κάνουν το ίδιο. Κάποιοι άλλοι, όχι λίγοι, είτε δεν είχαν αλυσίδες, είτε είχαν αλλά δεν ήξεραν να τις βάλλουν !!!
Και κάπου εκεί, προφανώς, οφείλεται το πανηγύρι !!!
Διότι, χιόνι δεν υπήρχε σε ποσότητα και ένταση τέτοια που να δικαιολογεί το κλείσιμο της εθνικής οδού. Διότι, και μετά από δύο ώρες συνεχούς χιονόπτωσης και ακινησίας, μόλις που έφτανε τους 3 πόντους.
Αλλά, τι να το κάνεις; Εδώ είναι Ελλάντα και φταίνε όλοι οι άλλοι εκτός από εμάς τους ίδιους.
Για τον Υπουργό φταίει η ΝΕΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.
Για τη ΝΕΑ ΟΔΟ φταίει η κακή της η τύχη που κολλήσαν τα εκχιονιστικά πίσω από τα ακινητοποιημένα οχήματα και η Τροχαία που δεν απαγόρευσε την κίνηση των φορτηγών και δεν είχε φροντίσει να κρατά ανοιχτή τη ΛΕΑ.
Για την Τροχαία φταίει η ΝΕΑ ΟΔΟΣ και οι οδηγοί που καταλάμβαναν τη ΛΕΑ.
Για τους οδηγούς έφταιγαν τα Υπουργεία (..αμώ τα Υπουργεία μου φωνάζαν κάποιοι στο Ρ/Σ ΣΚΑΪ) και οι εργολάβοι που εισπράττουν τα διόδια.
Κάποιοι, πιο ευφάνταστοι, τα ‘ριξαν στους βενζινοπώλες και τα εστιατόρια της εθνικής οδού: «Αυτοί κλείσαν τους δρόμους για να κονομήσουν σ’ ένα βράδυ».
Και κάποιοι αμετανόητοι πασόκοι είπαν πως όλα αυτά ήταν οργανωμένο σχέδιο νεοδημοκρατών για να πλήξουν το κύρος και τη διεθνή εικόνα της χώρας, την ώρα που ο George τρέχει πάλι έξω για να μας σώσει. Μεγάλη ιδέα έχουν αυτοί για τις οργανωτικές ικανότητες και δυνατότητες της Ν.Δ.
Εν ολίγοις, αποκλειστήκαμε στα χιόνια, χωρίς να υπάρχουν χιόνια.
Γιατί, αυτό που συνέβη ήταν τουλάχιστον αστείο!
Γιατί, διάολε, έστω ότι δίπλωσε η νταλίκα και κολλήσαμε στην Υλίκη. Πως στο καλό ξεκολλήσαμε μετά από 2 ώρες, διανύσαμε με αλυσίδες περί τα 5 χιλιόμετρα και μετά ξανακολλήσαμε;
Και πως εξηγείται ότι μετά από μία επιπλέον ώρα, αφού ξεκολλήσαμε και από κει, μέχρι την ευθεία του Κάστρου ο δρόμος δεν είχε καθόλου χιόνι, μόνο νεράκι του θεού;
Και πως στο καλό μετά το 60ο χλμ ξανακολλήσαμε - στην ευθεία(!!!) - για άλλες 3 ώρες και μετά τα διόδια των Αφιδνών, ως εκ δια μαγείας, ο δρόμος (χωρίς καθόλου χιόνι) άνοιξε και πηγαίναμε με 130;
Μυστήρια πράγματα, που ούτε η ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΟΜΑΔΑ μπορεί να εξηγήσει λογικώς.
Αλλά, σε αυτή τη μπανανία που ζούμε, η λογική είναι πιά είδος εν ανεπαρκεία.
Με τις υγείες μας.
Σεμνός & Ταπεινός