H διεθνής οικονομική κρίση φαίνεται πως έχει ήδη επηρεάσει και την αγορά αυτοκινήτου. Μπορεί η έκθεση στο Παρίσι να είναι πλούσια σε νέα μοντέλα, όμως οι συζητήσεις απασχολούνται κυρίως με την ύφεση στην αγορά και το μούδιασμα του κόσμου.
Τι ακριβώς συμβαίνει; Σίγουρα όταν δεν υπάρχει το χρήμα για να προβεί κανείς στην αγορά ενός νέου αυτοκινήτου δεν ακούγεται ως η καλύτερη ιδέα. Στην Αμερική ήδη η βουτιά είναι τεράστια με εταιρίες όπως η Ford, η Toyota και η GM να κλείνουν τον Σεπτέμβριο με μειώσεις μέχρι και 30% σε σχέση με πέρσι. Εργοστάσια σε όλη την υφήλιο αναστέλλουν την λειτουργία τους επ΄ αόριστον, υπάλληλοι απολύονται η΄ φεύγουν με υποχρεωτικές διακοπές για τα σπίτια τους μέχρι νεοτέρας όπως συμβαίνει στην Volvo.
Στην Ευρώπη η τάση είναι επίσης πτωτική αν και με σημαντικά λιγότερο θεαματικά νούμερα μέχρι στιγμής. Στην Ελλάδα η αγορά τώρα αρχίζει να περνά κρίση για τους διεθνής οικονομικούς λόγους, αφού η ύφεση δε μας είχε αγγίξει μέχρι πρότινος, μας τάραξαν όμως οι φήμες περί επαναφοράς τεκμηρίων. Με το θέμα να είναι λήξαν (πάλι μέχρι νεοτέρας - θα ανακοινωθούν μέχρι τέλος Οκτώβρη και ψήφισμα έως τέλος Νοέμβρη στην βουλή των 300 μοναχών της γνωστής μονής), βρισκόμαστε και εμείς μπροστά στα παγκόσμια οικονομικά δρώμενα. Τι μπορεί να αλλάξει σε έναν κλάδο που απασχολεί περίπου 25.000 κόσμο πανελλαδικά;
Όπως είδαμε και στο Παρίσι τα νέα μοντέλα που θα έρθουν στην ταραγμένη αγορά θα είναι ακόμη πιο οικονομικά και με χαμηλότερο κόστος χρήσης από ποτέ. Είναι πλέον της μοδός ο ανταγωνισμός για το ποια μάρκα θα έχει τους χαμηλότερους ρύπους, τα υβριδικά αυτοκίνητα όπως παρουσιάστηκαν στο Παρίσι όπως η Nissan, Chevrolet ακόμη και οι ορκισμένοι εχθροί Mercedes-Bmw με την παρουσίαση του νέου Mercedes-Benz S400 Blue Hybrid. Να το θυμηθείτε, την επόμενη φορά που θα βγείτε βόλτα με το αυτοκίνητο σας, θα πρέπει να το βγάλετε από την πρίζα του σπιτιού σας. Τέλος οι έμποροι θα σπεύσουν να βελτιώσουν τις υπηρεσίες τους προκειμένου να διατηρήσουν τους πελάτες τους στη ήδη συρρικνωμένη αγορά. Μπορούν να κάνουν και διαφορετικά;
Από πλευράς προσφοράς λοιπόν το πιθανότερο είναι να δούμε κινήσεις που θα ανακτήσουν τη χαμένη αγορά. Κίνητρα όπως διατήρηση χαμηλών τιμολογίων, μεγαλύτερες και περισσότερες εκπτώσεις και πλουσιότερος εξοπλισμός στα μοντέλα είναι μέτρα που πάντοτε προσελκύουν πελάτες. Την ίδια στιγμή, ακόμη και αν οι φήμες για μείωση των επιτοκίων δεν βγουν αληθινές, τα χρηματοδοτικά για τα αυτοκίνητα είναι πιθανό να γίνουν πιο ελκυστικά.Μπορεί οι προσφορές, βλέπε εκπτώσεις για run out μοντέλα, τα χρηματοδοτικά να γίνονται φτηνότερα, βλέπε άτοκα προγράμματα, όμως ο πιστοληπτικός έλεγχος είναι αυστηρότερος αφήνοντας εκτός αρκετούς από εμάς, και σίγουρα όσους έχουν κάποιες έστω και μικρές ατασθαλίες σε προηγούμενα δάνειά τους.
Κυβερνητικά τώρα – ο θεός να την κάνει κυβέρνηση - για πρώτη φορά μετά το 2005 η κυβέρνηση προχωρά στην αύξηση των τελών κυκλοφορίας. Με νομοσχέδιο που κατατέθηκε πρόσφατα στην βουλή των 300 της γνωστής μονής, προβλέπει αύξηση 20% για τα τέλη κυκλοφορίας, μέσω της οποίας το δημόσιο προσδοκά επιπλέον έσοδα ύψους περίπου 180 εκατ. Ευρώ. Την ίδια στιγμή, η αύξηση των διοδίων και η δημιουργία νέων (ούτε στο εξοχικό σου δεν μπορείς να πας, πόσο μάλλον με ασφάλεια), η δεινή οικονομική κατάσταση της χώρας απομακρύνει το ενδεχόμενο να εφαρμοστεί το μέτρο της απόσυρσης όπως το είχαμε συναντήσει στο παρελθόν. Το υπουργείο Οικονομίας δεν είναι διατεθειμένο να χρηματοδοτήσει την ανανέωση του στόλου των αυτοκινήτων, και εμείς θέλουμε και κατάργηση των τεκμηρίων.
Μάλλον τελικά, εμείς το έχουμε το πρόβλημα, πρέπει να μας δει γιατρός.
ΥΓ 1ο. Γιατί θα πρέπει να ασχολούμαι συνεχεία με τα Σκόπια. Αν έχουν βλέψεις προς το Αιγαίο να μας το πουν ευθέως. Που είναι το πρόβλημα. Μπορείς και εσύ να έχεις μια βαρκούλα στο Θερμαϊκό κόλπο. Μπορείς, πίστεψε με. Ρώτα και την ΥΠ. ΕΞ…..
ΥΓ 2ο. Θέλω και εγώ βόρεια και νότια Αττική. Γιατί να τιμωρούμαι έτσι άδικα; Θα μπούνε και διόδια. Τι νομίζεις, τσάμπα θα περνάς;
ΥΓ 3ο. Υπάρχει τελικά κάποιος να μου πει πόσες χρυσές λίρες να αγοράσω, ποτέ και από που;
ΥΓ 4ο. BULLDOG να σου ζήσει ο πράσινος απόγονος !!!!
ΥΓ 5ο. ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΑΛΛΟ….ΠΝΙΓΟΜΑΙ …….
ΡΕΦΕΡΙ