Δευτέρα 23 Μαρτίου 2015

Άρθρο των New York Times ότι γαλλικό site για παντρεμένους οξύνει τα πνεύματα


Γαλλικό site για παντρεμένους οξύνει τα πνεύματα
DAN BILEFSKI / THE NEW YORK TIMES
(Πηγή : http://www.kathimerini.gr)
Σε μια χώρα που βρέθηκε πρόσφατα στο επίκετνρο με αφορμή τις περιγραφές ενός πολιτικού άνδρα σχετικά με τα σεξουαλικά όργια στα οποία συμμετείχε και όπου ο πρόεδρος «συνελήφθη» να διατηρεί εξωσυζυγικό δεσμό, μια διαφήμιση που προωθούσε τις εξωσυζυγικές σχέσεις μπορεί να μη φαντάζει σαν σπουδαία υπόθεση.
Ακόμη και στη φιλελεύθερη Γαλλία, ωστόσο, η τελευταία διαφημιστική καμπάνια μιας ιστοσελίδας γνωριμιών, που στοχεύει σε παντρεμένες γυναίκες που αναζητούν εξωσυζυγική περιπέτεια, πυροδότησε οξύτατη αντιπαράθεση σε εθνικό επίπεδο.
Οι διαφημίσεις της ιστοσελίδας Gleeden, που αυτοπροσδιορίζεται ως «η καλύτερη ιστοσελίδα για εξωσυζυγικές σχέσεις που σχεδιάστηκε από γυναίκες», αρχικά κόσμησαν τα λεωφορεία πολλών γαλλικών πόλεων. Επτά εξ αυτών, όμως, αποφάσισαν να αποσύρουν την προκλητική διαφήμιση, ενώ οι πολέμιοι του διαφημιζόμενου προϊόντος ξεκίνησαν μια πραγματική μάχη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ανοίγοντας εκ νέου διάπλατα τη συζήτηση σχετικά με το πολιτισμικό χάσμα που διαχωρίζει τη δημόσια ηθική, την ιδιωτική σεξουαλική συμπεριφορά και την ελευθερία της έκφρασης.
Τον περασμένο μήνα, η Ενωση Ρωμαιοκαθολικών Οικογενειών μήνυσε τον Αμερικανό εκδότη της ιστοσελίδας (Black Divine), σημειώνοντας ότι η διαφήμιση ήταν ωμή, ανήθικη και παραβίαζε τον αστικό κώδικα. Στην ουσία, η καταιγίδα που ξέσπασε εξαιτίας της διαφήμισης αποκάλυψε μια βαθιά και συχνά αδιόρατη φλέβα κοινωνικού συντηρητισμού, η οποία γίνεται εντονότερη και από την άνοδο του ακροδεξιού κόμματος του Εθνικού Μετώπου, το οποίο δεν επιτίθεται μόνο κατά των μεταναστών, αλλά φέρεται να προστατεύει και να προωθεί τις παραδοσιακές οικογενειακές αξίες στη χώρα. Χαρακτηριστικά ουσιωδέστατη υπήρξε και η εναντίωση κατά της νομιμοποίησης των γάμων ομοφυλοφίλων, που κατέβασε εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους στους δρόμους.
Αυτή ακριβώς η συντηρητικότητα της γαλλικής κοινωνίας αποτέλεσε το τέλειο άλλοθι, τόσο για την Gleeden όσο και για άλλες εταιρείες του τομέα, που θέλησαν με προκλητικές εκστρατείες να αλιεύσουν πελατεία. Η Gleeden, η οποία ιδρύθηκε το 2009, έχει σήμερα ένα εκατομμύριο συνδρομητές στη Γαλλία και 2,4 εκατομμύρια παγκοσμίως, οι οποίοι μπορούν ανωνύμως να αναζητήσουν το προφίλ του τέλειου εραστή ή ερωμένης.